اخبار صنعت بیمه

پژوهشکده بیمه سمینار "توسعه بیمه‌های زندگی" برگزاری می‌کند

 

در راستای توسعه بیمه‌های زندگی سمیناری با همین عنوان در تاریخ هفتم اسفند ماه سالجاری و با سخنرانی آقایان دکتر عبدالناصر همتی، معصوم ضمیری و خلیل حسن‌زاده کمند برگزار خواهد شد.

علاقمندان و پژوهشگران حوزه بیمه می‌توانند مقاله‌های خود در محورهای زیر را تا تاریخ 14 بهمن ماه به دبیرخانه سمینار ارسال کنند.

 

محورها:

وضعیت موجود

-         مقایسه وضعیت حال و گذشته صنعت بیمه زندگی

-         چالش‌های ساختاری صنعت بیمه زندگی

·       بازاریابی  وشبکه فروش

·       سرمایه‌گذاری ذخایر بیمه زندگی

·       ابعاد مقرراتی بیمه‌های زندگی

·       ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتمعای و حقوقی توسعه بیمه‌های زندگی

 

نیازسنجی و مطالعه بازار

-         تجربیات بین المللی در زمینه توسعه بیمه‌های زندگی

-         شناسایی ریسکهای وابسته به محصولات بیمه زندگی

-         فناروی اطلاعات و ابزارهای موجود برای توسعه بیمه‌های زندگی

-         محصولات جایگزین یا مکمل محصولات بیمه‌های زندگی

-         تغییرات جمعیتی و بیمه‌های زندگی

 

وضعیت مطلوب و راهکار

-         متنوع سازی محصولات بیمه زندگی

-         مبانی جدید تشکیل سرمایه (نظیر طلا، سهام، ... ) در بیمه‌های زندگی

-         مشوق‌ها و امتیازات برای پوشش بیمه زندگی

-         نقش دولت، نهاد ناظر و سایر نهادها در توسعه بیمه‌های زندگی 

 

سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی راه اندازی شد

صبح امروز29 آذر 96، فعالیت سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی با تماس رئیس کل بیمه مرکزی با شماره ۴ رقمی ۲۳۴۲ این مرکز، آغاز شد.

دکتر همتی در این مراسم هدف از راه اندازی این سامانه را حمایت از حقوق بیمه گذاران و بیمه شدگان و در راستای اجرای"حقوق شهروندی در نظام اداری" دانست و گفت: بیمه مرکزی در کنار وظایف نظارتی خود، همواره به دنبال بهره گیری از بستر های الکترونیکی نوین برای بهبود روند پاسخگویی، ارائه خدمات و رسیدگی به شکایات بیمه گذاران بوده است و به همین منظور امروز شماره ۴ رقمی ۲۳۴۲ تحت عنوان سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی راه اندازی شد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: سال گذشته از سوی شبکه فروش صنعت بیمه، بیش از ۵۶ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده و بیش از ۳۵ میلیون فقره خسارت از سوی شرکت های بیمه پرداخت شده و این آمار بیانگر بزرگتر شدن خانواده صنعت بیمه است. لذا با افزایش روزانه بیمه گذاران و بیمه شدگان و متعاقبا پاسخگویی به سوالات و شکایات آنها نیاز به یک سامانه جامع تر از تلفن گویا داشت تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر و سریع تر ضمن رعایت حقوق شهروندی آنها و بهبود مستمر نظام ارائه خدمت، تنوع بخشی به کانال های ارتباطی و افزایش رضایتمندی مردم، گامی موثر در گسترش فرهنگ بیمه و آگاهی مردم از خدمات بیمه برداریم.

 

 

دکتر همتی، صف انتظار هوشمند، نظرسنجی از تماس گیرنده،صندوق صوتی، پرسش و پاسخ با اعلام کدرهگیری را از ویژگی های مهم این سامانه دانست و گفت: امیدوارم این سامانه نیز در کنار سایر بسترهای الکترونیکی بیمه مرکزی همچون سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران، سنهاب، شکایت نمایندگان از شرکت های بیمه و استعلام بیمه نامه بتواند از دغدغه های بیمه ای مردم بکاهد.

پیام تبریک مدیرعامل محترم شرکت بیمه ایران معین جناب آقای ابراهیم حمیدی به مناسبت هشتاد و دومین سالگرد تاسیس شرکت بیمه ایران

 

بنام خدا

 

امروز 15 آبان ماه 1396 برابر است با هشتاد و دومین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران، شرکتی که به عنوان رهبر صنعت بیمه کشور، ذخیره بزرگی از تجربه و  دانش را در حوزه بیمه‌گری  گرد آورده  و نقش بی بدیلی در اعتلای صنعت بیمه ایران داشته است.

 

بیش از هشت دهه تکاپوی پرثمر شرکت بیمه ایران را ارج می‌نهم، سالروز تاسیس آن را گرامی می‌دارم و توفیق روز افزون مجموعه مدیران و کارکنان و نمایندگان ارجمند بیمه ایران را از درگاه ایزد یکتا خواستارم.

 

ابراهیم حمیدی

 

مدیرعامل بیمه ایران معین

انتصاب جناب آقای محمد زاهدنیا به سرپرستی معاونت فنی بیمه ایران

جناب آقای محمد زاهدنیا طی حکمی از سوی مدیرعامل بیمه ایران به سمت سرپرست معاونت فنی این شرکت منصوب شدند.

 

جناب آقای زاهدنیا از مدیران با سابقه در حوزه فنی بیمه ایران هستند و در طول دوران خدمتشان در بیمه ایران همواره تمام تلاششان را در جهت اعتلا و پیشبرد اهداف شرکت مصروف داشته اند.

 

این انتصاب نشان از توانمندی‌های ایشان در خدمت به صنعت بیمه بطورعام و شرکت معظم بیمه ایران بطور خاص دارد.

 

این انتصاب شایسته را خدمت ایشان تبریک عرض کرده و برایشان آرزوی توفیق بیش از پیش داریم.

 

 مدیریت و کارکنان شرکت بیمه ایران معین  

 

طرح کد یکتای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از امروز اجرا می‌شود

 

عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در نشستی که بیستم شهریور با مدیران ارشد صنعت بیمه داشت اعلام کرد که از ابتدای مهرماه برای بیمه‎نامه‌های شخص ثالث کد یکتا صادر می‌شود. در این طرح که از امروز به مرحله اجرا درمی‌آید کلیه بیمه نامه‌ها در لحظه صدور به بیمه مرکزی ارسال شده و از بیمه مرکزی کد دریافت می‌کنند. کنترل‌های متعددی توسط بیمه مرکزی انجام می‌شود و در صورت  نقض هر یک از موارد از صدور جلوگیری خواهد شد که به مهم‌ترین این کنترل ها اشاره می‎شود:

1- کد نمایندگی و واحد صدور باید در سامانه سنهاب بیمه مرکزی ثبت شده باشد. بنابراین نمایندگانی که به دلیل نقص مدارک در سامانه سنهاب ثبت نشده‌اند ، مجاز به صدور نخواهند بود.

2- ثبت کامل و دقیق اطلاعات خودرو به ویژه پلاک الزامی است. در مورد موتورسیکلت نیز ثبت پلاک دقیق الزامی است. در غیر اینصورت از صدور جلوگیری خواهد شد.

3- ثبت اطلاعات سابقه خسارت و بیمه نامه سال قبل باید به درستی صورت پذیرد. در صورت هر گونه اشتباه، بیمه مرکزی موارد را کنترل کرده و اجازه صدور نخواهد داد.

 با توجه به اینکه این طرح از امروز رسما اجرا می‌شود، احتمال کندی یا قطعی در مقاطعی وجود خواهد داشت. طبیعی است با اضافه شدن مرحله استعلام از بیمه مرکزی که به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، فرایند صدور اندکی کندتر خواهد شد.

همچنین صدور کد یکتا عاملی برای شفاف سازی بیمه نامه های شخص ثالث به ویژه در زمینه ارائه تخفیفات است. با این طرح موضوع تخفیفات غیرفنی و غیرواقعی برخی از شرکت‌های بیمه برای صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث نیز با صدور این کد از بین می رود و از تقلب و رقابت ناسالم جلوگیری می‌شود.

  قابل ذکر است که شرکت بیمه ایران معین از اردیبهشت ماه سالجاری به صورت آزمایشی استفاده از کد یکتای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث را در دستور کار قرار داده و نواقص و مشکلات احتمالی را برطرف کرده است. از صبح امروز نیز بدون هیچگونه کندی یا قطعی، نمایندگان این شرکت همچون روزهای گذشته به صدور بیمه نامه شخص ثالث پرداخته‌اند.

© کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت بیمه ایران معین می باشد.